هوشمند نیوز

اخبار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، هنری

هوشمند نیوز

اخبار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، هنری

جاهای دیدنی بندر انزلی

جاهای دیدنی بندر انزلی

جاهای دیدنی بندر انزلی ،درباره جاهای دیدنی انزلی برای کسی که این بندر فوق‌العاده را به خوبی می‌شناسد، اصلا کار سختی نیست. به جرات می‌توان ادعا کرد بندر انزلی یکی از شهرهایی است که حداقل یک بار در زندگی باید به آنجا سفر کنید. اگر هنوز چیزی از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی بندر انزلی نمی‌دانید یا می‌خواهید اطلاعاتتان کامل‌تر شود، با ما همراه باشید تا در این مقاله همه چیز را به شما بگوییم.با hoshmandnews.ir همراه باشید...

بندر انزلی بزرگ‌ترین بندر در شمال کشور است. این بندر زیبا در استان گیلان قرار دارد و فاصله آن تا رشت، یعنی مرکز استان گیلان، 40 کیلومتر است. این شهر بعد از رشت، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌زبان در جهان است.بندر انزلی به دلایلی که در ادامه این مقاله می‌خوانیم یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری، یکی از مراکز مهم اقتصادی و صنعتی و یکی از قطب‌های ورزشی مهم در ایران شناخته می‌شود.

۱. مرداب انزلی

جاهای دیدنی بندر انزلی

شاید اگر بدانید مرداب انزلی قدمتی 15هزار ساله دارد، دلیل خوبی باشد برای اینکه اولین و مهم‌ترین جای دیدنی بندر انزلی را با این گزینه شروع کنیم.مرداب انزلی که با نام تالاب انزلی هم شناخته می‌شود، در واقع یک دریاچه ساحلی یا تالاب است که در دریای خزر و در شهر بندر انزلی، در شمال استان گیلان واقع شده است.مرداب انزلی این شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند و پناهگاه حیات وحش سلکه (Selke Wildlife Refuge) و تالاب سیاه کشیم (Siahkesheem Marsh) است.

اگرچه طی چند دهه اخیر تالاب دچار آلودگی‌های زیادی شده است، اما هنوز به عنوان مکان مناسبی برای تماشای پرندگان شناخته می‌شود و یکی از مکان های دیدنی بندر انزلی است که هر ساله توریست‌ها و افراد بومی و غیربومی زیادی از آن بازدید می‌کنند.آب تالاب بندر انزلی از انشعابات شیرین و تازه شروع می‌شود و به آب‌های شور نزدیک دهانه بندر و دریا محدود می‌شود. تحقیقات و مطالعات نشان می‌دهد که در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم شوری آب تالاب بسیار بیشتر بوده است.

از دهه 1300 (یا 1930 میلادی) وسعت این تالاب کاهش یافته است و در حال حاضر به یک چهارم وسعت سابق خود رسیده است. با این حال، در ده سال گذشته شوری آب تالاب انزلی بیشتر شده است و دو دلیل برای این مسئله وجود دارد. یک، بالا آمدن سطح آب دریای خزر که باعث شده است حجم زیادی از آب تعویض شود و دو، حمل و نقل بیشتر نمک در آب «شیرین» ورودی به دلیل افزایش آب در بالای رودخانه و نزدیک به سرچشمه.

به هر‌ حال اگر به بندر انزلی سفر می‌کنید حتما سری به این تالاب بی‌نظیر بزنید.


۲. مناره انزلی یا برج ساعت

جاهای دیدنی بندر انزلی

یکی دیگر از جاهای دیدنی بندر انزلی که قدمت قابل توجهی دارد، برج ساعت یا مناره است که در سال 1194 شمسی، به دستور خسروخان گرجی حاکم گیلان و از آجر ساخته شد.هدف از ساخت این برج 28متری، دیده‌بانی از دریا و همچنین فانوس دریایی بوده است. دریانوردان با دیدن روشنایی بالای مناره می‌توانستند در تاریکی خودشان را به کانال برسانند و در کنار بندر لنگر بیندازند و پهلو بگیرند.در سال 1307 این برج تعمیر و مرمت شد و در بالای آن ساعتی قرار گرفت که گفته می‌شود این ساعت هفت کوکه بوده و از آلمان خریداری شده است.متاسفانه سال‌ها بود که صدایی از این ساعت به گوش نمی‌رسید. در سال 1369، شهرداری ساعت قدیمی را با یک ساعت الکتریکی تعویض کرد و هنوز این ساعت در انزلی قرار دارد و یکی از زیبایی‌های این شهر است.

۳. ساحل بندر انزلی

از هر چه بگذریم، صحبت کردن درباره خط ساحلی بندر انزلی خوش‌تر است.

نیازی به گفتن نیست، اما برای کسانی که شاید ندانند می‌گوییم که بندر شهری است که از یک طرف به دریا و از سمت دیگر به خشکی می‌رسد. بندر انزلی از یک سو به دریای خزر و از سوی دیگر به جنگل‌ها و خشکی محدود می‌شود. خط ساحلی بندر انزلی یکی از جاهای دیدنی بندر انزلی است که امکان ندارد کسی عاشق آن نشود.خط ساحلی بندر انزلی 42 کیلومتر است و اسکله و بلوار ساحلی بندر انزلی از زیباترین و جذاب‌ترین قسمت‌های این شهر است که در روزهای بهاری با عطر شکوفه‌های نارنج و باران‌های بی‌نظیرش مستتان می‌کند.

۴. پارک جنگلی بندر انزلی

جاهای دیدنی بندر انزلی

پارک جنگلی بندر انزلی یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز بندر انزلی و استان گیلان است که در جاده رشت به انزلی واقع شده است و هر ساله عده زیادی از مسافران و بومیان گیلانی به این طبیعت زیبا و بکر می‌آیند و سیزده‌به‌در یا آخر هفته را در کنار دوستان و خانواده می‌گذرانند.

در این پارک جنگلی امکانات رفاهی و تفریحی زیادی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که باعث می‌شود اکثر مسافران حداقل یک بار هم که شده به این پارک سر بزنند.در قسمت ورودی این پارک نمایشگاهی از صنایع دستی استان گیلان برپاست که می‌توانید غذاها، شیرینی‌ها و دیگر صنایع دستی این شهر و استان را ببینید و با آن‌ها آشنا شوید.

۵. مرکز تجاری ونوس و ستاره شمال

جاهای دیدنی بندر انزلی

سال 1392 برای بندر انزلی سالی فراموش‌نشدنی بود. فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی افتتاح شد و دو مرکز خرید ونوس و ستاره شمال با صدها فروشگاه شروع به کار کردند.مجتمع تجاری ستاره شمال با مساحت حدود 21هزار مترمربع با شش طبقه و معماری زیبا و منحصربه‌فرد، اولین مجتمع تجاری در منطقه آزاد انزلی است.

مرکز خرید ونوس یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری در این منطقه است که در سال 85 افتتاح شده است. مساحت این مجموعه 52هزار متر است و حدود 800 غرفه تجاری را در سه طبقه جای داده است و یکی از مجموعه‌های تجاری موفق در بندر انزلی است.یکی از مزایای این مراکز خرید، قرار گرفتن آن‌ها در خط ساحلی دریای خزر است که با طراحی زیبا و محصور شدن بین جنگل و دریا، منطقه‌ای جذاب و دوست‌داشتنی برای مسافران به حساب می‌آید.

برج‌های مسکونی طاووس هم در این منطقه واقع شده است که دید بی‌نظیری را برای ساکنین این مجتمع فراهم کرده‌اند. مراکز خرید فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی از فروشگاه‌هایی با اجناس ترک، روسی، اروپایی و ایرانی تشکیل شده است که هر ساله تعداد زیادی از مسافران و بومیان برای خرید و تفریح به این منطقه می‌آیند.مراکز خرید ونوس و ستاره شمال در حسن‌رود قرار دارند و دسترسی مستقیم به ساحل دریای خزر و فاصله زمانی کوتاه از انزلی، باعث شده همه‌روزه بازدیدکنندگان زیادی به این منطقه بیایند.

۶. آکواریوم بندر انزلی

جاهای دیدنی بندر انزلی

اگر دیدن آبزیان دریایی و آشنایی با انواع موجوداتی که در آب زندگی می‌کنند از تفریحات شماست ولی فرصت یا توانایی غواصی ندارید، آکواریوم‌ها و تونل‌های زیرآب ساخته شدند تا شما از این تفریح محروم نشوید.

آکواریوم انزلی که با نام آکواریوم فانتستیک (Funtastic) شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه تفریحی و گردشی در کشور است که آکواریوم و باغ خزندگان را در خود جای داده است و ارزش تقریبی آن 30 میلیون یورو است.این مجموعه تفریحی در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و در فضایی به مساحت 10هزار متر مربع و 4 طبقه ساخته شده است و پذیرای مسافران و بومیان است.

این مجموعه تفریحی فقط آکواریوم نیست و از دیگر امکانات تفریحی و رفاهی این مجموعه می‌توان به شهربازی، سالن بولینگ، سینمای چندبعدی، سوئیت‌های اقامتی، بازی‌های کامپیوتری، رستوران، باغ خزندگان، سینمای واقعیت مجازی و کافی‌شاپ اشاره کرد.تجهیزات و فناوری‌هایی که در این آکواریوم استفاده شده، از کشور ترکیه وارد شده است و ضخامت شیشه‌ای که برای این تونل 43متری در نظر گرفته شده، 18 سانتی‌متر است و بازدیدکنندگان می‌توانند در امنیت کامل از این مجموعه و امکانات آن لذت ببرند.حدود هشت هزار نوع ماهی در این آکواریوم در معرض دید عموم قرار دارند و کوسه‌ماهی‌ها، ماهی‌های تزئینی و خزندگان دریایی از جذاب‌ترین موجودات این آکواریوم هستند.

۷. موج‌شکن انزلی

جاهای دیدنی بندر انزلی

اگر به انزلی رفته‌اید و از موج‌شکن دیدن نکردید، سفرتان نصفه و ناقص است. موج‌شکن انزلی یکی از جاهای دیدنی بندر انزلی است که 500 متر طول دارد و در قدیم برای جلوگیری از صدمه وارد شدن به کشتی‌ها در اثر موج‌های دریای خزر ساخته شد. اما امروزه علاوه بر هدف اصلی، یکی از جاهایی است که می‌توانید برای قدم‌زدن، تماشای دریا و لذت‌بردن از سکوت و عظمت دریا به آنجا بروید و اگر به انزلی سفر کردید، حتما به موج‌شکن سر بزنید.

۸. کشتی میرزا کوچک خان جنگلی

کسانی که ساکن انزلی هستند و یا مثل من به واسطه داشتن رگه‌ای انزلی‌چی، زیاد به این شهر سفر می‌کنند، کشتی میرزا کوچک خان جنگلی را به خوبی می‌شناسند.تا چند سال گذشته از این کشتی برای سفرهای تفریحی استفاده می‌شد. کشتی پنج طبقه‌ای که دهه هشتاد میلادی در ژاپن ساخته شد و می‌توانست 250 مسافر را بین شهرهای داخلی و خارجی دریای خزر جابه‌جا کند، امروزه به رستوران و کافی‌شاپی تبدیل شده است که به خاطر امکانات و تجهیزاتش، در حد یک هتل چهار ستاره ارزش و اعتبار دارد.

۹. حافظیه انزلی

جاهای دیدنی بندر انزلی

محل موزیک انزلی یا موزیک جیگا یکی از جاهای دیدنی بندر انزلی است که شباهت زیادی به حافظیه شیراز دارد و به همین دلیل به آن حافظیه انزلی گفته می‌شود.این بنای سفیدرنگ در بلوار ساحلی انزلی واقع شده است و بیش از هشتاد سال قدمت دارد و در گذشته محل برگزاری کنسرت‌ها و مراسم عروسی در شهر انزلی بوده است.

۱۰. کاخ موزه بندر انزلی یا کاخ میان پشته

جاهای دیدنی بندر انزلی

بندر انزلی به روسیه و ارمنستان نزدیک است و به دلیل همسایگی با این کشورها، معماری آن‌ها تاثیر زیادی روی ساختمان‌های این شهر داشته است و معماری کلی شهر شباهت زیادی به شهرهای روسیه دارد.یکی از جاهای دیدنی بندر انزلی، کاخ میان پشته یا کاخ موزه بندر انزلی است که در سال 1312 ساخته شده و نمای زیبای آن بعد از سال‌ها هنوز خیره‌کننده و جذاب است. این کاخ در سال‌های اخیر به یک موزه نظامی تبدیل شده است و از آن برای نگهداری انواع سلاح‌های دوره صفویه استفاده می‌شود و داخل کاخ با وجود اتاق‌ها و اسباب و اثاثیه زیبا و قدیمی، محلی برای وقت‌گذرانی و آشنایی با تاریخ این شهر است.

۱۱. خیابان سپه

جاهای دیدنی بندر انزلی

بومیان و قدیمی‌های انزلی، خیابان سپه را قدیمی‌ترین و لوکس‌ترین مرکز خرید این بندر می‌دانند. ساختمان‌ها و معماری شهری در این خیابان نشان‌دهنده اهمیت این خیابان برای اروپاییان بوده است.خیابان سپه یا خیابان ابوذر غفاری که با نام بازار سپه هم شناخته می‌شود، از خیابان‌های قدیمی این شهر است که در نزدیکی میدان اصلی انزلی (میدان امام خمینی) و در امتداد خیابان اصلی این شهر (خیابان مطهری یا گلستان سابق) واقع شده است. این خیابان از گذشته تا به امروز پاتوق خرید و گشت و گذار مردم بوده است.

بندر انزلی به شهر باران یا لندن ایران معروف است. آب و هوایی که تابستان‌های گرم و پاییز و زمستان سرد و پرباران دارد. مردمانی مهمان‌نواز و خوش‌رو که حاضرند جاهای دیدنی انزلی را به شما نشان دهند و درباره تاریخ آن هر آنچه را بخواهید به شما بگویند. امیدوارم شما هم از این شهر زیبا و دوست‌داشتنی دیدن کنید و مثل من عاشق وجب به وجب آن شوید.

روغن سیاه دانه برای کاهش وزن

روغن سیاه دانه برای کاهش وزن


روغن سیاه دانه برای کاهش وزن ،روغن سیاه دانه از دانه زیره سیاه مشتق شده و با نام های شونیز یا سیاه تخمه نیز شناخته می شوند. این روغن بخاطر اثرات متعدد آن برای بدن شناخته شده است، وقتی در حد تعادل مصرف شود به خصوص روی کاهش وزن تاثیر مطلوبی می گذارد.با hoshmandnews.ir همراه باشید.

روغن سیاه دانه برای کاهش وزن

روغن سیاه دانه از دانه زیره سیاه مشتق شده است، که با نام های شونیز یا سیاه تخمه نیز شناخته می شوند.این روغن می تواند در اثر فشرده کردن دانه ها و گرفتن عصاره آنها بدست آید و منبعی غنی از اسیدها و ترکیبات فرار، از جمله اسید لینولئیک، اولئیک، پالمیتیک و میریستیک و برخی دیگر از آنتی اکسیدان های قدرتمند است.این روغن بخاطر اثرات متعدد آن برای بدن شناخته شده است، وقتی در حد تعادل مصرف شود به خصوص روی کاهش وزن تاثیر مطلوبی می گذارد.


بسیاری از افراد این روغن را به کاری ها، کباب ها، سوپ ها، سالادها، مخلوط های نان، پنیرهای خاص، غذاهای مرغی و سبزیجات سرخ شده اضافه می کنند.

روغن سیاه دانه دارای بوی نسبتاً قوی است، اما رایحه خوب طبیعی دارد که آن را برای بسیاری از غذاها مناسب می کند.مهم است که تنها مقدار کمی از این روغن را استفاده کنید یا به سادگی دانه ها را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

اگرچه این روغن احتمالاً بیش از 2000 سال است که مورد استفاده قرار می گیرد، اما اثرات متابولیکی آن برای کاهش وزن در دنیای مدرن افزایش یافته است.

روش های مختلفی برای مصرف روغن سیاه دانه وجود دارد که بسیاری از آنها با افزایش متابولیسم به کاهش وزن کمک می کند.ویتامین های B موجود در آن، سوخت و ساز انرژی بدن را شروع می کند و به این ترتیب به افزایش چربی سوزی کمک می کند.این به شما کمک می کند که مقدار بیشتری از کالری که مصرف می کنید را بسوزانید، بنابراین کمبود کالری ایجاد شده و منجر به کاهش تدریجی وزن می شود.

روغن سیاه دانه به تسکین ناراحتی های پوستی نیز کمک می کند.

علاوه بر این، روغن سیاه دانه قادر به کنترل اشتها است و اثر بی اشتهایی خفیفی روی بدن دارد، به طوری که میل به خوردن به غذای بیشتر را سرکوب می کند.اگر می خواهید میزان کالری دریافتی خود را کاهش دهید، استفاده از این روغن می تواند راهی عالی برای رسیدن به این هدف و عدم زیاده روی است.

از آنجایی که بسیاری از مردم معتقدند دانه های سیاه دانه به سختی قورت داده می شود، گزینه های دیگری برای مصرف روغن آن وجود دارد:

یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه را با یک تا دو قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. این کار را هر روز صبح قبل از اولین وعده غذایی انجام دهید.

بهترین روش مصرف روغن سیاه دانه برای کاهش وزن و لاغری

یک قاشق چایخوری روغن سیاه دانه، یک قاشق چای خوری عسل و دارچین را با یک فنجان آب مخلوط کنید. این مواد را در دمای اتاق باهم ترکیب کنید. قبل از صبحانه و شب قبل از خواب، این کار را انجام دهید.

روغن سیاه دانه برای کاهش وزن

چند قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را به سس سالاد اضافه کنید.

روغن سیاه دانه برای کاهش وزن

یک قاشق چای خوری روغن سیاه دانه و یک پرتقال نیاز دارید. آب پرتقال را بگیرید. یک قاشق چای خوری عصاره سیاه دانه را به آن اضافه کنید و این نوشیدنی را مخلوط کنید. این نوشیدنی را هر روز با معده خالی بنوشید.

روغن سیاه دانه مخلوط در آب برای لاغری

روغن سیاه دانه برای کاهش وزن
یک لیوان آب گرم با آب لیمو بخورید. سه تا پنج میلی گرم سیاه دانه را در قاشق بریزید. سیاه دانه ها را قاشق قاشق به آب گرم اضافه کنید. دانه ها را با آب قورت بدهید. پس از آن، یک قاشق عسل خالص طبیعی بخورید.

مصرف بیش از حد روغن سیاه دانه می تواند برخی از عوارض جانبی را به دنبال داشته باشد، مانند واکنش های آلرژیک، افت فشار و عوارض حاملگی.

واکنش های آلرژیک: برخی از افراد در هنگام تماس یا مصرف روغن سیاه دانه، درماتیت پوستی را تجربه می کنند. در صورت مصرف خوراکی احتمال ناراحتی معده، تهوع یا استفراغ و همچنین تحریک احتمالی دستگاه های تنفسی وجود دارد.
افت فشار خون: این روغن به حفظ فشار خون کمک می کند، اما اگر با سایر داروهای فشار خون ترکیب شود، می تواند باعث افت خطرناک فشار خون شود.
بارداری: به دلیل کمبود تحقیقات، مصرف روغن سیاه دانه برای زنان باردار و شیرده به منظور کاهش وزن توصیه نمی شود.
به غیر از اثرات کاهش وزن سیاه دانه، این ماده برای سلامتی بسیار مفید است.

در اینجا چند دلیل دیگر برای متقاعد کردن شما برای مصرف یک قاشق چایخوری روغن سیاه سیانه به صورت روزانه وجود دارد:

می توانید پودر سیاه دانه را به غذا اضافه کنید. این پودر دارای بوی معطر و طعم فلفل است.برخی افراد از عصاره هیدروالکلی سیاه دانه به شکل قرص استفاده می کنند. اما قرص ها خلوص مختلفی دارند و تشخیص دوز دشوار است.بهترین روش برای استفاده از عصاره هیدروالکلی سیاه دانه از طریق روغن آن است. این روش خالص ترین و متداول ترین راه برای مصرف این عصاره گیاهی است.می توانید عسل به روغن اضافه کنید و آن را در یک لیوان آب مخلوط کنید. همچنین می توانید آن را با سس سالاد مخلوط کنید.علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد فرم روغن دارای قدرت بیشتری نسبت به فرم قرص یا پودر است.

استفاده از روغن سیاه دانه برای کاهش وزن یک راه موثر برای افزایش متابولیسم و کاهش اشتها است.

اگر از بیش از حد از روغن سیاه دانه استفاده کنید، عوارض جانبی مانند واکنش های آلرژیک، افت فشار خون و عوارض حاملگی را تجربه می کنید.

واکنش های آلرژیک
برخی افراد وقتی به روغن سیاه دانه دست می زنند یا آن را مصرف می کنند دچار درماتیت می شوند. مصرف آن باعث ناراحتی معده، تهوع یا استفراغ و همچنین تحریک احتمالی دستگاه تنفسی می شود.

فشار خون
این روغن به کنترل فشار خون کمک می کند، اما اگر همراه با سایر داروهای فشار خون مصرف شود، می تواند باعث کاهش خطرناک فشار خون شود.

بارداری
به علت در دسترس نبود تحقیقات کافی، این روغن برای کاهش وزن در زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.


غذا در مایکروویو کرونا را از بین می‌برد؟

غذا در مایکروویو کرونا را از بین می‌برد؟



غذا در مایکروویو کرونا را از بین می‌برد؟ ویروس از راه مواد غذایی منتقل نمی شود اما می تواند در جریان آماده سازی، آلوده شود. با این حساب آیا گرم کردن غذا در ماکروویو آن را ضد عفونی می کند؟می خواهیم درباره غذا و کرونا ویروس صحبت کنیم. از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان میلیون ها شایعه درباره چگونگی سرایت ویروس شکل گرفته است.اگر نگران این هستید که غذایی که می خورید آلوده به ویروس کرونا است یا خیر و چطور می توان از ایمن بودن مواد غذایی اطمینان داشت، مطلب زیر را از دست ندهید.با  hoshmandnews.ir  همراه باشید.


آیا گرم کردن غذا در مایکروویو ویروس کرونا را می کشد؟

غذا در مایکروویو کرونا را از بین می‌برد؟

بله و خیر. برای بررسی این پرسش به توصیه های سازمان جهانی بهداشت رجوع می کنیم که می گوید دمای ۵۶ درجه سانتی گراد «کروناویروس سارس» را به میزان ۱۰ هزار واحد در دقیقه کاهش می دهد و از بین می برد. همچنین در سال ۲۰۰۳ مطالعه ای روی ویروس سارس نشان داد دمای ۷۵ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ دقیقه عفونت غذا را از بین می برد. پس هم دمای اعمال شده و هم مدت زمانی که غذا در این دما قرار می گیرد برای ضد عفونی شدن آن مهم است.

سوالی که زیاد پرسیده می شود این است که آیا فریز کردن مواد غذایی باعث از بین رفتن ویروس کرونا می شود؟ سرما و فریز کردن، ویروس کرونا را از مواد غذایی حذف نمی کند بنابراین بهترین راه این است که غذا را در دمای بالا گرم کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که مرکز کنترل بیماری ها «CDC» می گوید ویروس از راه مواد غذایی منتقل نمی شود اما می تواند در جریان آماده سازی، آلوده شود؛ مثلا اگر فرد ناقل یا بیمار سرفه یا عطسه کند یا با دست آلوده غذا را آماده کند امکان اینکه ویروس به شما منتقل شود بعید نیست.

بنابراین آیا مایکروویو کردن غذا، آن را ضد عفونی خواهد کرد؟ نمی توانیم با قطعیت بگوییم بله. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها می گوید ثابت شده است اگر مدت زمان مایکروویو کردن غذا را از ۶۰ ثانیه به ۵ دقیقه افزایش دهید باکتری ها و یروس ها از بین می روند. اما مایکروویوها از نظر قدرت و روش پخت با هم فرق دارند. آیا تابحال این تجربه را داشته اید که فست فود نیم پز را در مایکروویو گذاشته اید و با اولین گاز به غذا، از شدت داغی سقف دهانتان سوخته اما مرکز غذا همچنان سرد و یخ کرده است؟ اینجاست که می گوییم نمی توان با اطمینان کامل درباره همه ماکروویوها نظر داد. فاکتورهای زیادی در فرایند ضدعفونی شدن غذا در مایکروویو دخیلند و به نظر می رسد گرم کردن غذا با اجاق در درمای بالا امن ترین روش باشد.

آنچه که بیشتر درباره امنیت غذاها باید نگرانتان کند، بسته بندی آنهاست. توصیه ما این است که میوه و سبزیجات را همانند قبل بشویید و ضد عفونی کنید. در مورد غذاهای آماده و سفارشی از رستوران ها هم بیشتر از ۵ دقیقه در مایکروویو قرار دهید؛ البته در آخر معلوم نیست چه بر سر طعم و بوی غذا خواهد آمد!

ضد عفونی کردن بسته بندی مواد غذایی

غذا در مایکروویو کرونا را از بین می‌برد؟

غذا در مایکروویو کرونا را از بین می‌برد؟

بسته به جنس سطوح، مدت زنده ماندن ویروس کرونا روی مواد مختلف متفاوت است. به این ویروس «کروناویروس جدید» می گویند چون جدید است و اطلاعات ما درباره آن کم. آنچه که ما تا کنون می دانیم این است که ویروس بر روی سطوح فلزی حداقل ۵ روز، بر روی چوب حداقل ۴ روز، بر روی پلاستیک حداقل ۲ روز، بر روی استیل حداقل ۲ روز، بر روی مقوا ۲۴ ساعت، بر روی شیشه تا ۵ روز، سرامیک ۵ روز و کاغذ تا ۵ روز زنده می ماند.

با این حساب تکلیف ما با مواد غذایی که از بیرون تهیه کرده ایم یا غذاهای بیرون بر رستورانی که در پلاستیک، کاغذ یا مقوا بسته بندی شده اند چیست؟ نگرانی کارشناسان بهداشت هم بیشتر از خود غذا متوجه بسته بندی آن است. برای کاهش این نگرانی، توصیه می کنیم سطح بیرونی بسته بندی را با یک ماده ضد عفونی، استریل کنید.

دانشگاه جانز هاپکینز در زمینه نحوه استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده توصیه می کند بعد از شستشوی دست ها، محتویات داخل بسته بندی به ظرف یا پلاستیک تمیز دیگری منتقل شود و پلاستیک یا ظرف بسته بندی دور انداخته شود. همچنین بهتر است در دوران شیوع کرونا بیشتر غذاهای گرم سفارش دهید تا سرد. این یعنی نمی توانید سالاد سفارش دهید؟ سالاد هم می توانید سفارش بدهید با این پیش آگاهی که ممکن است در تماس با بسته بندی آن، هر عامل بیماری زایی شما را تهدید کند.

آیا ویروس می تواند از درون غذا به ما سرایت کند؟

غذا در مایکروویو کرونا را از بین می‌برد؟

ویروس نمی تواند از داخل غذا به ما سرایت کند و این تصور اساسا اشتباه و ناشی از شناخت کم ما از ویروس ها است. CDC می گوید برخی ویروس ها اصولا بر روی غذا یا داخل آن رشد و تکثیر می شوند مثل هپاتیت A، نوروویروس، روتاویروس و... درحالی که کروناویروس یک ویروس تنفسی است که از راه قطرات تنفسی معلق در هوا منتشر و به دیگران سرایت می کند. سرفه، عطسه و حرف زدن عامل پخش شدن کروناویروس در هوا است.

صاحبان کسب و کارهای مرتبط با غذا و مواد غذایی باید برای پیشگیری از انتقال بیماری های عفونی به طور کلی و کرونا ویروس بطور خاص موارد بهداشتی را رعایت کنند.

علت سقوط شاخص بورس چه بود؟

علت سقوط شاخص بورس چه بود؟


علت سقوط شاخص بورس چه بود؟ | پیش‌بینی بورس در هفته آیندهدر روز‌های سه‌شنبه (۳۱ تیر) و چهارشنبه (۱ مرداد ۹۹) بازار سرمایه قرمزپوش شد و شاخص روندی کاهشی را تجربه کرد.با hoshmandnews.ir  همراه باشید.
احمد جواهری، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دلیل کاهش شاخص بورس در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه علل مختلفی داشت، توضیح داد: یکی از مهمترین دلایل کاهش شاخص این بود که نرخ ارز در بازار آزاد طی دو روز حدود ۵۰۰۰ تومان کاهش داشت که کاهش شدیدی در دو روز معاملاتی به حساب می‌آید.

به گفته وی بازار سرمایه همواره تابع قیمت ارز است و زمانی که روند ارز افزایشی باشد، شاخص هم صعودی است و برعکس از سوی دیگر این کاهش اثر روانی روی بازار سرمایه گذاشت.

وی ادامه داد: اما موضوعی که برای بازار اهمیت دارد، نرخ ارز نیما است، زیرا این نرخی است که شرکت‌های بورسی با آن سر و کار دارند. نرخ ارز در نیما هم همچنان به این صورت است که گزارش‌های بعدی شرکت‌ها درمورد تولید و فروش، رشد خواهد داشت و از این بابت در شرایط فعلی جای نگرانی وجود ندارد.

استراحت شاخص درمحدوده دو میلیون واحد
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نزدیک شدن شاخص به محدوده دو میلیون واحد، گفت: نکته دوم مرز روانی دو میلیون واحد است. همانطور که بازار در محدوده یک میلیون واحد به استراحت چند روزه نیاز داشت و از یک میلیون واحد تا حدود ۹۰۰ هزار واحد، افت پیداکرد، در مرز دو میلیون تومان هم نیاز به جابه جا شدن سهام، تغییر مالکیت سهم‌ها و افزایش تقاضا در بازار دارد. اصلاحی که این روز‌ها در برخی گروه‌ها رخ می‌دهد لازمه تداوم رشد بازار است.

جواهری در ادامه به برگزاری مجامع عادی سالیانه بسیاری از سهم اشاره کرد و ادامه داد: مجامع عادی سالیانه بسیاری از شرکت‌ها این روز‌ها درحال برگزاری است. مهمترین تصمیمی که در این مجامع گرفته می‌شود، تقسیم سود و تصویب صورت‌های مالی است. بعد از مجمع جدا از اینکه بخشی از پول افراد در قالب سود مجمع تا چند ماه بلوکه می‌شود، سهم بدون دامنه نوسان باز می‌شود. یعنی ممکن است سهم از مجمع برگردد و در روز بد بازار و با منفی قابل توجهی باز شود؛ بنابراین یک عده از افراد تصمیم گرفتند باسهم به مجمع نروند و قبل از اینکه سهم برای مجمع بسته شود سهم خود را فروختند که این موضوع فشار فروش در بازار ایجاد کرد.

بازار در هفته آینده معاملات بهتری خواهد داشت
وی با تاکید بر اینکه تعدادی از سهم‌های بازار حبابی شدند، اظهار کرد: این سهم‌ها عموما سهم‌های کوچک بازار هستند و لازم دارند اصلاح قیمتی داشته باشند. بسیاری از سهم‌ها بین ۲۰ تا ۴۰ درصد اصلاح شدند و برخی سهم‌ها هنوز اصلاح نشدند و اصلاح برخی سهم‌ها هنوز ادامه دارد که همه این موضوعات باعث شد بازار منفی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه درمورد وضعیت این بازار در هفته آینده نیز گفت: بازار حداقل در روز شنبه معاملات بهتری خواهد داشت امابرخی گروه‌های کوچک روند‌های اصلاحی خود را ادامه می‌دهند و تداوم رشد شاخص به معنی تداوم رشد همه تک سهم‌ها نیست. این روز‌ها فرصت خوبی برای افراد است که سبد خود را بازچینش کنند.

منبع: ایسنا

ارزش دلار کاهش یافت

ارزش دلار کاهش یافت


ارزش دلار کاهش یافت ، ارزش دلار در برابر بسیاری از ارزهای مهم جهانی کاهش یافت. مقامات دولت ترامپ در دیدار با رهبران کنگره در خصوص تسریع در اجرای بسته حمایتی جدید رایزنی کرده اند. با وجود تصویب بسته حمایتی جدید در مجلس سنا که اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان است، دموکرات ها در کنگره تاکنون با تصویب این بسته موافقت نکرده اند. اعتبار بسته سه تریلیون دلاری قبلی رو به اتمام است و کاخ سفید در بسته جدید خود پیشنهاد داده است یارانه های نقدی بلاعوض به شهروندان آمریکایی کماکان ادامه داشته باشد.با hoshmandnews.ir همراه باشید.

ارزش دلار کاهش یافت

به نظر می رسد با بازگشایی کسب و کارها و برگشت شاغلین به کارهای خود، رفته رفته حس اطمینان مصرف کنندگان حتی با وجود ادامه پیشتازی های کرونا رو به بهبود است تا جایی که شاخص مدیران تولید آمریکا در ماه ژوییه به ۵۴.۲ درصد رسید که این رقم ۱.۶ درصد بیشتر از ماه قبل و ۰.۶ درصد بیشتر از پیش بینی های قبلی بوده است. بررسی ها نشان می دهد در این ماه هم میزان سفارشات داخلی و هم میزان صادرات خارجی نسبت به ماه قبل با افزایش محسوسی مواجه بوده است.

ارزش دلار کاهش یافت

ارزش دلار کاهش یافت

با این حال انتظار نمی رود دست کم در کوتاه مدت وضعیت اقتصاد آمریکا به سرعت به حالت قبل برگردد و همان طور که انتظار می رفت، سه ماهه دوم امسال شاهد ثبت پایین ترین رشد فصلی ثبت شده در طول تاریخ آمریکا تاکنون بود و طبق اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، نرخ رشد اقتصادی این کشور منفی ۳۲.۹ درصد اندازه گیری شده که این رقم ۲۴.۵ درصد کمتر از رشد سه ماهه قبل و ۲.۲ درصد بیشتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی بوده است.با وجود بازگشایی کسب و کارها در ایالت های مختلف، سرعت شیوع کرونا به ویژه در ایالت های جنوبی و غربی در سطح بالایی باقی مانده است. بانک مرکزی آمریکا در تازه ترین نشست خود همان طور که انتظار می رفت اعلام کرد نرخ بهره را در سطح کنونی حفظ خواهد کرد. با این حال نیاز بازارهای مالی به نقدینگی کماکان در سطح بالایی باقی مانده است و فدرال رزرو به همین خاطر احتمالا تا پایان سال به برنامه خرید اوراق قرضه خود ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر انتظار می رود شاهد روزهای تیره و تارتری در روابط پکن و واشنگتن باشیم. وانگ یی- وزیر خارجه چین در گفت وگو با همتای فرانسوی خود، آمریکا را به تلاش برای سلطه بر جهان متهم کرده و گفته است اگر در برابر زورگویی های آمریکا مدارا کنیم، تنها این کشور جسورتر خواهد شد. وزیر خارجه چین هم چنین آمریکا را به تفرقه افکنی بین دولت و مردم این کشور متهم کرده و افزوده است: چین همواره ترجیح می دهد حداکثر خویشتن داری را از خود نشان دهد اما در برابر یکجانبه گرایی آمریکا پاسخ متناسب و منطقی خواهد داد.

ادوارد مویا- تحلیل گر بازار ارز در موسسه اواندا گفت: به نظر می رسد شاهد روزهایی هستیم که تاج پادشاهی از سر دلار افتاده است و با تداوم این وضع، انتظار ما این است که بانک مرکزی آمریکا برای توقف روند فعلی دست به کار شود. اخبارهای رسیده، احتمالا بیانگر این هستند که خبری از یک احیای رشد اقتصادی سریع هم در سطح اتحادیه اروپا و هم در آمریکا نخواهیم بود.از سوی دیگر تصویب بسته حمایتی جدید توسط سران اتحادیه اروپا، کماکان موجب حمایت از یورو در مقابل اسکناس سبز شده و ارز واحد اروپایی در یکی از بالاترین سطوح ثبت شده دو سال اخیر خود به سر می برد. قرار است در مجموع، نهادهای مالی اروپایی بیش از دو تریلیون یورو اعتبار و نقدینگی به بازارهای مالی این کشور تزریق کنند.

ارزش دلار کاهش یافت

ارزش دلار کاهش یافت

ارزش دلار کاهش یافت

چخوان پرز، معامله گر ارزی در واشنگتن گفت: از مدت ها پیش همه منتظر نهایی شدن این بسته محرک بودند و حالا که در خصوص اجرایی شدن و بازه زمانی آن بین کشورهای اروپایی وحدت نظر به وجود آمده است، کسانی که روی یورو شرط بسته بودند خوشحال هستند. این بسته از این جهت هم اهمیت دارد که کشورهای اروپایی بار دیگر بر سر مساله ای مهم و بزرگ با یکدیگر به اشتراک نظر رسیدند و وحدت خود را نشان دادند.

اخبار مربوط به پیشرفت در ساخت واکسن کرونا نیز دیگر خبر مهم در صدر کانون توجه معامله گران بوده است. دانشگاه آکسفورد اعلام کرده که واکسنش با موفقیت، سطح ایمنی افراد آزمایش شده در آفریقای جنوبی، انگلیس و برزیل را افزایش داده و حالا قرار است کار آزمایش روی یک نمونه نسبتا بزرگ در آمریکا انجام شود که در صورت موفقیت آمیز بودن آن، احتمالا از اواخر امسال شاهد تولید انبوه این محصول برای عرضه جهانی آن خواهیم بود. تاکنون انگلیس، هلند، فرانسه و آمریکا خواستار دریافت این واکسن شده اند.

تاکنون بیش از ۱۸ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۷۴۶ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین ۷۰۰ هزار و ۳۸۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۱۵۹ هزار و ۴۵۶ نفر، برزیل با ۹۵ هزار و ۷۸ نفر، مکزیک با ۴۸ هزار و ۱۲ نفر، انگلیس با ۴۶ هزار و ۲۹۹ نفر و هند با ۳۹ هزار و ۸۱۸ نفر بوده است.

ارزش دلار کاهش یافت

واسیلی سربریاکوف، استراتژیست مسائل ارزی در بانک یو بی اس گفت: معامله گران نسبت به چشم انداز دلار در کوتاه مدت مردد هستند و تداوم درگیر بودن آمریکا با کرونا در سطح وسیع می تواند احیای رشد اقتصادی این کشور را در مقایسه با چین و اروپا به تاخیر بیاندازد. کاستن از سرعت شیوع کرونا در آمریکا، نقشی کلیدی در اوج گیری مجدد دلار خواهد داشت.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۳.۳۹۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۹۳ دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۶ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۰۶ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۹ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۷ دلار رسید.ویراج پاتل- استراتژیست ارشد ارزی در موسسه آرکرا گفت: معمولا در ماه اوت هر سال شاهد بروز الگوهای مختلف معاملاتی هستیم و امسال این روند با توجه به پیامدهای ناشی از شیوع کرونا تشدید شده است. در ماه های اخیر دارایی های پرریسک تر شاهد یک دور صعودی تند بوده اند و اگر تنش های ژیوپلتیکی باز هم تشدید شوند احتمال زیادی وجود دارد که ورق برگردد و خیلی از پیشروی های این طبقه از دارایی ها از دست برود.

ارزهای آسیایی

عملکرد اقتصادهای بزرگ آسیایی هنوز تا سطح قبل از بحران کرونا فاصله زیادی دارد و پس از کره جنوبی و استرالیا، حالا ژاپن نیز با رکودی عمیق مواجه شده به گونه ای که طبق اعلام دولت ژاپن در سه نخست امسال، اقتصاد این کشور ۲.۲ درصد کوچک تر شده است. این رشد که ۱.۲ درصد کمتر از رشد پیش بینی شده قبلی توسط کارشناسان است، یک از بدترین عملکردهای اقتصاد ژاپن از سال ۲۰۱۵ تاکنون محسوب می شود.

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۱۰۵.۷۸ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۹۸ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۹۷۴ یوان چین اعلام شد.